4 maj 2014

21-dagars utmaning

Mår bra psykiskt och känner att jag är på väg åt ett nytt håll, men det fysiska hänger inte riktigt med. Sedan i julas har jag trillat ned i en ond cirkel med för lite träning & sömn och för dålig mat. Jag har lagt på mig fem kilo och trivs inte längre i min kropp.

Så nu har jag skapat en egen liten utmaning. Under 21 dagar ska jag:
  • sova minst 7-8 timmar per natt
  • träna minst 30 minuter varje dag
  • meditera och/eller yoga varje dag
  • äta bra - och undvika mjölk, mjöl & skräpmat
  • skriva & läsa varje dag (och inte bara prata och sitta i möten, etc) 

Sedan ska jag öka takten och köra en veckas detox, som uppladdning inför det som kan komma att bli en fantastisk sommar (och femtioårsdag)! Jag är så himla glad över att jag har fått ett bokkontrakt, att jag ska åka på en långresa med sonen, att jag ska plugga på Harvard och efteråt (vilket nästan känns ännu roligare) med min stora idol, Stephen Cope, på Kripalu. 

Det känns verkligen som om livet håller på att svänga vid 50 - och att jag är på väg att hitta rätt, så nu gäller det bara att få kroppen med på spåret.